HR

Predstavnici Fonda na godišnjem Savjetovanju upravitelja nekretninama

03.05.2017.

„Fond ima višegodišnje iskustvo u provedbi sufinanciranja energetske obnove višestambenih zgrada. Proteklih godina je program kroz više izmjena doživio mnoga poboljšanja te smo kao predstavnici struke izuzetno zadovoljni što smo imali prilike sudjelovati u njegovoj izradi i provedbi.“ rekao je Mladen Ilijević, voditelj tima za energetsku obnovu višestambenih zgrada u Fondu. „Iz nacionalnih sredstava je sufinanciranje obnove odobreno za 430 zgrada, a očekujemo da sufinanciranje iz EU sredstava dobije još njih oko 600, što će dati veliki zamah građevinskom sektoru i značajan doprinos uštedama energije na nacionalnoj razini. Napominjem kako će se na taj način ujedno povećati kvaliteta postojećeg fonda zgrada, ali i života suvlasnika i upravo to je ključna motivacija za pokretanje postupaka energetske obnove. Iz naše prakse evidentno je da je informiranost suvlasnika i uključenost u sve procese ključan element uspjeha ovakvih projekata.“ rekao je Ilijević. Osvrnuo se i na moguće prepreke s kojima se suočavaju upravitelji kod planiranja projekata obnove, ali i kod prijavljivanja na natječaje. „Jako je važno razgovarati o svim koracima procesa i istaknuti sve ključne potencijalno zbunjujuće informacije. Energetska obnova je kompleksan proces, od ideje do finalne realizacije. Iako financijski poticaji mogu povećati interes suvlasnika, samo suradnja i stručnost svih uključenih u proces rezultira uspješnom realizacijom obnove. Daljnji rezultati su onda zajamčeni, i to u vidu ušteda i zadovoljstva suvlasnika.“

Kako bi se, za početak, uspješno realizirao sam postupak prijave, Fondu je dodijeljena uloga pružatelja tehničke pomoći prijaviteljima za EU sredstva za energetsku obnovu. „EU pravila su nešto zahtjevnija od prijašnjih, nacionalnih, i u tom smislu je bila potrebna dodatna pomoć, kako bismo osigurali da što više zgrada ostvari pravo na sufinanciranje. Interes je bio čak i veći od očekivanog, no drago nam je što smo uspjeli pripremiti zaista značajan broj projektnih prijedloga, njih više od 600. Također nam je zadovoljstvo čuti i pozitivna iskustva upravitelja zgrada i predstavnika suvlasnika o suradnji s Fondom, od kojih se neka nalaze i u kratkom videu s osvrtom na ovaj prvi korak – proces prijave.“ rekao je Ilijević.

Ondina Pičulin, stručnjakinja Fonda za postupke javne nabave je u okviru tematskog Okruglog stola dodatno pojasnila detalje oko nabave radova energetske obnove, sukladno pravilima za neobveznike. S obzirom da se većina upravitelja koja je svoje zgrade prijavila za sufinanciranje u ovom trenutku upravo bavi planiranjem postupaka nabave, pitanja su bila brojna i uglavnom su bila fokusirana na optimalan način pronalaženja najbolje tvrtke za izvedbu radova energetske obnove. Osim stručnosti, najvećom prednošću se smatraju tvrtke koje već imaju iskustva u ovakvim projektima, a kako će zgrade nakon donošenja Odluke i potpisivanja Ugovora o sufinanciranju imati na raspolaganju 18 mjeseci za provedbu projekta, očekuje se značajna potražnja i puno posla za građevinski sektor. "Fond je, kao tehnička pomoć, prijaviteljima pripremio i pripadajuće upute za provedbu postupaka nabave, koje bi im trebale pomoći u izradi natječajne dokumentacije i kasnijeg bodovanja ponuda te je na raspolaganju svim zainteresiranima ili telefonski ili putem e-maila, a i dalje je moguće dogovoriti i individualna savjetovanja." naglasila je Pičulin, dodavši da se sva dokumentacija nalazi na stranicama Fonda.

Savjetovanje u trajanju od 3 dana je i ove godine okupilo značajan broj hrvatskih upravitelja zgrada, ali i ostalih relevantnih stručnjaka koji su se bavili aktualnim temama iz domene poslova upravljanja. Osim o energetskoj obnovi višestambenih zgrada, bilo je riječi o Ovršnom zakonu i njegovoj primjeni u praksi, o aktualnom zakonodavnom okviru i planiranim izmjenama te novim trendovima u provođenju nabave. 

Informativni film o iskustvima prijavitelja na Javni poziv za energetsku obnovu višestambenih zgrada