HR

U Zagrebu održana radionica o komunikacijskim aktivnostima korisnika EU sredstava

16.11.2017.

U zagrebačkoj gospodarskoj komori održana je još jedna u nizu radionica namijenjenih korisnicima EU sredstava za energetsku obnovu višestambenih zgrada. Na radionici koja je okupila gotovo stotinjak predstavnika prijavitelja, detaljno su pojašnjene sve obveze korisnika vezane za informiranje, komunikaciju i osiguravanje vidljivosti programa.

„Cilj je takvih aktivnosti povećati svijest građana o ulozi Unije i Europskih fondova u postizanju razvojnih ciljeva zemalja članica. U ovom konkretnom slučaju, radi se o projektima obnove višestambenih zgrada, kojima će više od 17.500 tisuća građana živjeti kvalitetnije, zdravije i ugodnije, uz niže račune.“ rekla je Sunčana Matić iz odnosa s javnošću Fonda. Pojasnila je kako su sve obveze korisnika u smislu informiranja i vidljivosti jasno propisane ugovorom te pojašnjene službenim Uputama. Korisnici su prilikom provedbe projekta o značajkama projekta dužni informirati krajnje korisnike odnosno stanare zgrada, opću i stručnu javnost te medije. „Informiranje se provodi putem internetske stranice, plakata u ulazima zgrada, informacijskih ploča i ostalih komunikacijskih alata, po izboru. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost osigurat će zgradama privremene i trajne informacijske ploče te predložak informacijskih plakata, a korisnici se trebaju pobrinuti da i na sve ostale materijale uključe obvezne znakove vidljivosti.“ naglasila je Matić, upozorivši kako je nepridržavanje pravila osnova za financijsku korekciju.

Pravilima je isto tako podložan i Fond, koji osim uloge tehničke pomoći u ovom projektu ima zadatak provesti i nacionalnu promotivnu kampanju. Aktivnosti promocije programa podijeljene su na 3 dijela, od kojih je prva aktivnost izrada istraživanja svjesnosti građana o energetskoj učinkovitosti prije provedbe kampanje te izrada stručne analize dosadašnjih rezultata provedenih energetskih obnova diljem Hrvatske. Druga aktivnost je izrada spotova i oglasa te ploča namijenjenih postavljanju na pročeljima obnovljenih zgrada, a treća samo oglašavanje u medijima. Anamarija Brstilo iz odnosa s javnošću Fonda je tom prilikom najavila provedbu kampanje za prosinac i predstavila izgled buduće internetske stranice projekta, pozvavši sve prisutne da se također uključe u planirane aktivnosti. „Od dostave informacija i fotografija pa sve do sudjelovanja u snimanju promotivnih filmova, postoji niz aktivnosti u kojima nam se možete pridružiti. Međutim, poželjno je da i sami inicirate svoje aktivnosti, pišete priopćenja za medije o pokretanju ili završetku radova, gostujete u lokalnim medijima te da u komunikaciju uključite i suvlasnike, koji će svojim primjerom pokazati zašto je energetska obnova važna.“ rekla je Brstilo. Istaknula je kako je Fond u 3 mjeseca provedbe aktivnosti informiranja kroz 30-ak radionica po Hrvatskoj i uz komunikaciju s medijima bez sredstava uloženih u oglašavanje ostvario vrijednost medijskih objava od 8,8 milijuna kuna. „Najbolji ambasador ovakvih projekata su stvarni primjeri i stvarni ljudi, zbog čega nam je želja u komunikaciju aktivnije uključiti sve suvlasnike stanova. Upravo zato planiramo i tematsku nagradnu igru.“ najavila je.

Od 596 zgrada kojima su odobrena sredstva u ovom programu, tek ih je par pred završetkom radova, dok se većina trenutno bavi postupcima nabave. Očekuje se kako će do kraja studenog biti potpisani svi Ugovori o sufinanciranju te bi u idućih 18 mjeseci sve prijavljene zgrade trebale biti obnovljene.