EN

U Splitu o nabavi radova energetske obnove

15.03.2017.

U splitskoj Hrvatskoj gospodarskoj komori danas je održana još jedna u nizu radionica o energetskoj obnovi višestambenih zgrada. Novi krug radionica prvenstveno je namijenjen prijaviteljima na Javni poziv za sufinanciranje energetske obnove višestambenih zgrada, zaključen 31. siječnja ove godine. Međutim, na radionicu su ovaj put pozvani i predstavnici građevinskog sektora, kako bi se pobliže upoznali s programom i njegovim procedurama. 

"U Splitu i okolnim županijama u idućih dvije godine očekujemo obnovu više od 50ak višestambenih zgrada, koje su od Ministarstva graditeljstva putem ovog Javnog poziva zatražile više od 60 milijuna kuna bespovratnih sredstava. To je ogroman potencijal za građevinski sektor, veliki obujam posla kojem dodatnu ozbiljnost daju i specifične europske procedure pa smatramo izuzetno važnim da svi dionici budu što bolje informirani." rekla je tom prilikom Jasmina Smokvina, predstavnica Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost predstavljajući Program obnove te inicijalne rezultate prijavnog procesa. 

Naime, sam Program energetske obnove od prošle je godine prilagođen europskim pravilima, s obzirom da su izvor financiranja sada europski strukturni i investicijski fondovi. Postotak sufinanciranja povećan je na 60%, ali su i nešto zahtjevniji uvjeti prijave i same provedbe projekata te izvještavanja. Upravo zbog toga Fond u ulozi tehničke pomoći stoji na raspolaganju svim zainteresiranim prijaviteljima pa putem direktnog kontakta, ali i informativnih radionica omogućuje sve relevantne informacije i upute. Fokus ovog kruga regionalnih radionica stavljen je na postupke nabave te informiranje potencijalnih izvođača.

 „Većina prijavitelja nije se dosad nužno susretala s procesima javne nabave, stoga je važno biti svjestan osnovnih načela te nastojati koristiti sve dostupne alate u javnoj nabavi kako bi se osigurala kvaliteta radova.“ istaknula je Ondina Pičulin stručnjakinja za javnu nabavu iz Fonda dodajući kako je sasvim prihvatljivo donijeti odluku na temelju najniže ponuđene cijene, ali je zbog toga važno u uvjete prihvatljivosti uključiti sve što smatramo bitnima za budućeg izvođača, od stručnosti, garancija pa do referenci i iskustva. „Na taj način osiguravamo da se cijenom mogu natjecati samo ponuđači koji su nam prihvatljivi u odnosu na zahtjeve koje smo postavili.“ pojasnila je.

Sudionicima su predstavljeni daljnji koraci u provedbi projekata, način isplate i praćenja sredstava te ostali detalji s ciljem izbjegavanja najčešćih pogrešaka. „Jako je važno posvetiti pažnju detaljima, kako bi se izbjegle administrativne pogreške, ali je važno napomenuti kako naposljetku svi ti detalji imaju za cilj osigurati kvalitetu projekta i zaštititi investitore. Tu je svakako značajna i uloga nadzornog inženjera koji će pratiti tijek projekta, ali i osobe koja će voditi projekt od početka do kraja. Sredstva za ovaj program povlače se periodično, uz Zahtjeve za nadoknadu sredstava i u pravilu od predaje Zahtjeva do same isplate proći će do 60 dana jer se svaki Zahtjev detaljno provjerava te tek nakon svih potrebnih provjera šalje na plaćanje.“ zaključio je Samir Kerenović, član tima za energetsku obnovu višestambenih zgrada u Fondu.